Felhőalapú biztonsági rendszer a Gallusnál

//Felhőalapú biztonsági rendszer a Gallusnál

A Gallus – csoport távfelügyeleti monitoring rendszert vezet be telephelyein. A 2016 szeptemberétől bevezetésre kerülő M2M (Machine-to-Machine) rendszer biztonságosabbá teszi a telephelyek működését, ezen keresztül a cég magasabb minőséget tud biztosítani vásárlói számára és a rendszer hosszútávon a megtakarítások mellett új bevételi forrást is jelenthet a vállalatnak.

2016 szeptemberében a Gallus vállalat működését a Vodafone M2M (Machine-to-Machine) megoldásával tette biztonságosabbá. A Gallus- csoport öt telephelyén vezették be a Vodafone és fejlesztő partnere a hazai start-up vállalkozás, a Cubilog által szállított távfelügyeleti monitoring rendszert, amely a baromfiistállók biztonságos távoli megfigyeléséről gondoskodik a nap 24 órájában.

A Gallus – csoport Magyarország egyik legnagyobb baromfitenyésztő és keltető cége, folyamatos innovációkkal fejleszti gazdaságát, ami hozzájárul ahhoz, hogy az egyik legversenyképesebb vállalat a szektorban. A vállalat 100 csirkeistállót működtet, 12 mezőgazdasági telephelyen. Évente 57 millió csirkét keltet, a kiváló minőségéről ismert „A mi csirkénk” márka is a Gallus- csoport brandje. Mind a volumen, mind a magas minőség nagy felelősség, a fogyasztók, és a munkavállalók felé is.

A háttér

A Gallus – csoport 2015-ben hozta meg azt a döntést, hogy még biztonságosabbá teszi működését a leginnovatívabb technikákat is felhasználva. Első lépésként 2015 folyamán építette ki az rendszert, amely nagyobb biztonságot nyújt a kihelyezett állomány részére.

„Létrehoztunk egy 24 órás biztonsági központot ahol éjjel – nappal tapasztalt vagyonvédelmi szakemberek felügyelik telephelyeinket. Fejlett, a mai kor igényeinek megfelelő biztonságtechnikai eszközökkel szereltük fel. Minden telephelyünk a nap 24 órájában videókamerákkal megfigyelt. Az élőképeket a biztonsági központ munkatársai folyamatosan elemzik, esetleges rendkívüli esemény észlelésekor azonnal, az esemény típusától függően teszik meg a továbbiakban szükséges intézkedéseket. A biztonsági központ továbbá rendelkezik GPS  járműkövető rendszerrel, ami saját gépjárműveink  ellenőrzésére és a megtermelt élőáruk szállításának nyomon követésére nyújt megnyugtató megoldást. Az elkövetkező negyedév során a személyforgalmi beléptető rendszerek biztonsági központba való integrálása valósul meg újabb fejlesztésként. Jelenleg 18 objektumot, összesen 174 db kamerával figyelnek meg a biztonsági központ munkatársai. A biztonsági személyzet feladatai közé tartozik a valós idejű megfigyelés, kármegelőzés és felderítési feladatok végrehajtása. Minden releváns eseményről eseményjelentést készítenek. Mindezeken felül gépjármű nyomonkövetést, adminisztrációs és kiértékelő feladatokat is ellátnak. Az adatkezelés a törvényi előírásoknak a NAIH (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) szabályainak megfelelően történik. A rendszerből kinyert és feldolgozott adatokat a Gallus Kft. más- más szervezeti egységeinek továbbítják, ezáltal segítve a termelési folyamatokat. Így biztonságosabbá és nyomon követhetőbbé tesszük a termelékenységet és a rendelkezésünkre álló adatállománynak köszönhetően van mód a visszaellenőrzésre.  A folyamatos fejlesztések célja,  a mai világban az egyik legnagyobb költséget jelentő élőerő kiváltása vagy csökkentése, úgy hogy a területeink vagyonvédelmi biztonsági kockázata ne emelkedjen, illetve hogy „A mi csirkénk” is egészségesen, jó minőségben jusson el a fogyasztók asztaláig.” – mondta el Agócs Gábor a Gallus – csoport biztonsági vezetője.

A felhőalapú biztonsági rendszer

A Vodafone-Cubilog által biztosított M2M távfelügyeleti monitoring rendszer ennek a központnak a munkáját egészíti ki. A felhőalapú rendszer folyamatosan ellenőrizi a fázisokat, környezeti hatásokat, a  levegő páratartalmát, a hőmérsékletet, a fényerőt,  valamint azt is, hogy a baromfiistállók ajtaja zárva van-e. A rendszer figyeli az áramellátás folyamatosságát és riaszt, ha áramkimaradás van, de képes a páratartalom ellenőrzésére is. A mérési eredmények az online felületen azonnal láthatók, mobiltelefonról vagy bármilyen számítógépről megtekinthetők, elemezhetőek.

„ A rendszer segítségével a telephelyeket baromfiistállónként tudja a biztonsági központ megfigyelni. Ez egyrészt lerövidíti a reakcióidőnket, hiszen azonnal megkapjuk az adatokat a felmerülő problémáról, amit rögtön orvosolni tudunk. Másrészt anyagilag is jelentős megtakarítást nyújt, hiszen minimálisra csökkentjük a hibákból adódó károkat. Az adatok monitorozásával és kiértékelésével növeljük a minőségi körülményeket a baromfiistállókban, ami által a termékeink minősége is emelkedik.” – mondta el Agócs Gábor. „A Vodafone-Cubilog ajánlattal a legjobb ajánlatot választottuk, amely egyszerre ötvözi a legjobb ár érték arányt, a régi nagy múltú technikai óriás tapasztalatának és egy friss start up innovációjának előnyeit.” – tette hozzá a szakember.

A jövő üzleti lehetőségei

A jövőben a cég olyan képzett szakembereknek tud majd állást nyújtani, akik egy adott havaria esetén nemcsak kivonulnak az adott területre, hanem be is tudnak avatkozni a technológiába, meg tudják oldani a problémát és el tudják hárítani a rendkívüli vagyonvédelmi helyzetet is. A térség egyik legnagyobb munkáltatójaként, ez is kiemelt fontosságú a Gallus – csoport számára.

A Gallus- csoport által kiépített komplett biztonságtechnikai  rendszer lényege tehát a biztonság és a megtakarítás, de hosszabb távon bevételi forrást is biztosítani tud a Gallus számára. A Gallus – csoport a jövő üzleti modelljében az integrációs partnereknek is szeretne lehetőséget biztosítani a kiépített biztonságtechnikai szolgáltatások igénybevételére. Mind a biztonsági központba való becsatlakozásra, a kamerarendszer bevezetésére, mind a távfelügyletre, és a felhőalapú monitoring rendszer kiépítésére. A partnereknél a biztonság növelése és az előírások folyamatos betartása a vállalat számára a termelési és biztonsági kockázatok kiküszöbölését jelenti, a rendszer tudása és fejlettsége pedig magasabb minőségű termék előállítását eredményezi.

További információ:
Agócs Gábor biztonsági vezető
Gallus-csoport
Tel: 06-70-9337920
agocs.gabor@gallus.hu
sajto@gallus.hu

A Gallusról

A száz százalékban magyar családi tulajdonú Gallus Baromfitenyésztő és Keltető Kft. 1991. szeptember 1-jén kezdte meg működését. Fő tevékenysége a baromfi szülőpárok tenyésztése, a keletkező tenyésztojás keltetése, valamint a takarmánykeverés. 2001 óta a cég szolgáltatásai bővültek a baromfi feldolgozásával, csomagolásával és értékesítésével. A Gallus évente 57 millió húshibrid naposcsibét keltet, 15 millió brojler csirkét dolgoz fel. A cégcsoport baromfihús-továbbfeldolgozó üzeme egyedileg fagyasztott termékeket, illetve a konyhakész, marinádozott termékcsaládot gyártja. Folyamatos fejlesztéseinek, a kiemelkedő minőségű, egyedi termékek előállításának és jelentős export tevékenységének köszönhetően mára a piac meghatározó szereplőjévé vált és Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő baromfitenyésztő vállalkozása. A Gallus „A mi csirkénk” márkával, valamint 880, többségében évtizedes szakmai tapasztalatokkal rendelkező elkötelezett szakembergárdájával garantálja a fogyasztó számára a minőségi magyar csirkehúst.

2017-06-11T20:19:34+00:00 2016. november 14.|Híreink|